Skip to main content

Mai Abu ElDahab

Why call it labor?


Mai Abu ElDahab is een hedendaagse kunstcurator afkomstig uit Cairo en wonend in Brussel sinds 2007. Haar projecten bezinnen zich evenzeer over "hoe we werken" als over "wat we doen". Voordat ze Mophradat vervoegde als directeur in de herfst van 2014, was ze co-curator van de 8e Biënnale van Liverpool en van 2007 tot 2012 was ze directeur van Objectif Exhibitions in Antwerpen. Ze (co-)redigeerde vele publicaties, waaronder 'Why Call It Labor? On Motherhood and Art work' (Mophradat and Archive Books), 'These are the tools of the present' (Mophradat and Sternberg Press, 2017), 'Final Vocabulary' (Mophradat and Sternberg Press, 2016), 'Circular Facts' (Sternberg Press, 2011) en 'The Agreement' van Hassan Khan (Sternberg Press, 2011). Ze gaf ook opdracht tot drie muziekalbums: Afrata van Maurice Louca (Mophradat 2021), 'Both Sides of the Curtain' door The Dwarfs of East Agouza (with Unrock, 2017) en 'Behave Like an Audience' door Concert (with Sternberg Press, 2013).



Kunstenpunt

Steunpunt voor beeldende kunsten, podiumkunsten en klassieke muziek.