Skip to main content

Annalivia Bekaert

Annalivia Bekaert


Na haar conservatoriumstudies aan de Hogeschool Gent, waar haar eindproef zang met de hoogste onderscheiding gehonoreerd werd, maakte zij kennis met ‘Die Schule der Stimmenthüllung’ van Valborg Werbeck-Svärtström aan de Sylvia-Koti Laulukuolu in Finland.  Hierna trok zij regelmatig naar Berlijn om bij Wolfgang Strübing in een uitgezuiverde versie van ‘Die Schule der Stimmenthüllung’ onderwezen te worden. Na diens overlijden ging ze bij Elly Berner te Järna (Zweden), en Christa Waltjen te Bochum (Duitsland) in de leer. Daarbij volgde zij ook de ‘Berufsbegleitende Ausbildung für Gesangstherapie’ bij Thomas Adam.

Zij bouwde een groot liedrepertoire op dat zij ten gehore bracht tijdens volgende  liedrecital-projecten:

2001: M. de Falla - ‘Siete Canciones populares Españolas’ , liederen van J. Sibelius en F. Schubert
2002-2003: liederen van M. Ravel, G. Fauré en J. Brahms
2004: R. Schumann - ‘Frauenliebe und Leben’ en verschillende aria’s
2005: B. Bartók - liedercyclus ‘Öt dal’, liederen van J. Sibelius, M. Ravel, G. Fauré en F. Schubert
2007 : R. Schumann - ‘Frauenliebe und Leben’
2008: R. Schumann - ‘Liederkreis’ op. 39, M. Moessorgski - ‘Detskaya’, en F. Poulenc - ‘La courte Paille’
2010: Liederen van F. Schubert en C. Debussy
2013: Liederen van G. Fauré en C. Debussy

Verder soleerde zij in Hard Scores Book 4: “Tubes for sections” van Frank Nuyts, ‘Chanson Perpétuelle’ van E. Chausson en ‘Il Tramonto’ van O. Respighi, Purcell-songs en solo-cantates van G.Ph. Telemann, en als Alt in verschillende oratoria : ‘Via Cruxis’ van F. Liszt, ‘Stabat Mater’ van G.B. Pergolesi, ‘De Memoria Passionis’ van A. Vernimmen, ‘Psalmen Davids’ van H. Schütz en de ‘Matthäus-Passion’ van J.S. Bach

Zij was ook franse recitante in melodrama’s van C. Debussy:  “les Chansons de Bilitis” en ”Syrinx“.
Hiernaast wijdt zij zich aan de zangpedagogie.



Kunstenpunt

Steunpunt voor beeldende kunsten, podiumkunsten en klassieke muziek.