Skip to main content

Sebastian Bradt

Sebastian Bradt 3


Bradt studeerde fagot bij Wim Van Volsem aan de Kunsthumaniora voor Muziek en Dans,Gent. Heeft een uitgesproken voorkeur voor het 20ste eeuwse repertoire en probeert allerhande alternatieve speelwijzen uit op dit instrument. Pianostudie bij Sabine Haenebalcke. Schrijft zich in aan het Conservatorium van Gent : compositie/orkestratie bij L. Posman, later Luc Brewaeys.
Woont lessen en kursussen bij van Dirk Brosse, Frank Nuyts, Claude Coppens en dr.Godfried-Willem Raes. Proefschrift Analyse 1 : Nacht - Stilte (1981), Luc Van Hove.

2000: Maakt de overstap naar de klas Algoritmische Kompositie en Experimentele Muziek van dr.Godfried-Willem Raes, sedertdien vaste mentor.
2003: Studeert met onderscheiding af aan het Conservatorium als 'Meester in de Muziek'. Maakt als lid van het M&M ensemble en in opdracht van Stichting LOGOS arrangementen van bestaande muziekstukken voor het Automaton Orchestra met als doel het exploreren van de sonore mogelijkheden van muzikale robots.

Op 18 mei 2011 ging een creatie van de Gentse componist Sebastian Bradt in première tijdens het Angelica festival voor Hedendaagse muziek in Bologna (it).
De compositie is geschreven voor een bijzondere bezetting: twee ocarina’s, een strijktrio en een piano. De Stad Gent en Kunstencentrum Vooruit hadden de opdracht voor de creatie gegeven in het kader van Gent – UNESCO Creative City of Music.

2006 tot 2014 medewerker van Stichting Logos als componist, arrangeur, recycler - performer, technicus, zaalverantwoordelijke, Pr - contactman etc.

 




Kunstenpunt

Steunpunt voor beeldende kunsten, podiumkunsten en klassieke muziek.